Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Inlägg lika förvirrade som jag...Om plugg, idéer och pepparkakshus

Av zeeza - 23 november 2013 23:30

Så har jag snart klarat av en fjärdedel av min utbildning eller aa en månad kvar tills en fjärdedel. 

Så otroligt bra det funkar och så bra det känns! Bra klasskamrater som man trivs med även om en del har lite personligheter/egenskaper jag inte riktigt gillar men man lär sig att acceptera dom också, även om det kan vara lite svårt i vissa tillfällen...


Just nu har jag så många idéer jag vill göra och verkligen längtar tills jag kommer ut i arbetet, även om det skrämmer mig lite samtidigt. Det känns som att den här utbildningen är 2 år fyllda av inspiration.


Närmast nu ska vi göra ett projekt arbete. Vi får vara själva eller upp till 3 personer och jag kände att jag vill absolut inte vara själv, ju fler man är desto större kan man göra det.

Vi (läs de) kom fram till att arrangera ett isdisco och skänka pengarna till stadens hockeylag eller ishallen.
Jag har funderat massor på det här och efter en föreläsning torsdag-fredag kände jag att jag kan inte vara med dom på det här, det är inte min grej. Jag kan inte stötta och skänka pengar till ett hockeylag jag inte alls vill stödja och isdisco är nog verkligen inte min grej. Så nu börjar jag fundera massa på vad jag själv ska hitta på! Eftersom jag pendlar så kände jag också att det skulle vara lättare att vara själv.
Min syster behöver hjälp med hennes UF (ungföretag) där hon och hennes kompisar säljer mobilskal till ett billigt pris.( LÄNK   Kolla gärna deras facebook sida!! ) så jag funderar på att hjälpa dom med något event. Men samtidigt vill jag göra något för antingen VIK hockey, barncancerfonden, unicef, amnesty eller något annat som är mera Jag....men det får samtidigt inte bli för stort, jag är ju ensam.
Jag vill kunna hjälpa och påverka.

En av mina lärare har sagt flera gånger "fritidsledare brukar bli en som vill rädda hela världen" och visst om man så kunde, men jag vet att jag inte kan, men jag vet att jag kan göra NÅGOT för att vara en del av något så mycket bättre. Som att stötta barncancerfonden.


Jag är ju en person som får väldigt mycket idéer. Kanske för mycket.
Nu är det så att jag har varit på världens bästa föreläsning där jag lärt mig massor!
Man får ha många idéer och de får vara hur galna som helst, man ska skriva ner ALLT! Hur tokigt det är! Sen när man fått ner allt så kan man försöka göra det realistiskt så att det faktiskt funkar.
Som att boka Beyoncé på min födelsedag vore en galen idé, det skulle aldrig funka, men kanske kunde jag boka en tjej som är awesome på att sjunga beyoncé´s låtar, då funkar det ju, och den idéen hade jag ju aldrig fått om jag inte fått den 'galna' idén först. 


Aja..det va plugget det...och mina drömmar/tankar/idéer.
Nu till den gråa vardagen, november, snart december.
Snart får jag plocka fram mina julsaker (nästa helg!) 
Förut gillade jag inte julen. Hatade julpynt. Men nu börjar jag gilla det lite mer och mer, men det ska vara mysigt pynt och inte för mycket. Ljus och julgranskulor och en julstjärna. Granen får jag skippa i år...mina katter gillade granen och glittret lite för mycket sist, det är inte så mycket kvar av den granen, toppen tror jag att jag har kvar.
En sak jag ÄLSKAR däremot, BAKET! Pepparkakor, knäck, ischoklad (som jag inte gillar att äta), mozzartskulor (stavning?), lussebullar, saffranskaka, kolor och allt annat godis man kan göra!! I år ska jag göra massor! Ska iväg och baka nästa helg, längtar ihjäl mig! Och planerar och idéerna rinner snart ut ur öronen på mig! Jag vill bygga ett awesome pepparkakshus! Nu ska jag försöka göra detta realistiskt och inte bygga det största svåraste som jag burkar vilja försöka..det slutar med arga ord och mycket trasiga pepparkaksbitar. Det finns ju små, 'enkla', fina pepparkakshus med massa godis på!
Avslutar inlägget med lite bilder på pepparkakshus!

Gingerbread house

Gingerbread House

gingerbread houseGingerbread house


Sen lite mer..'Värre' pepparkakshus som absolut jag inte ska testa.

IMG_3922_2.jpg 1,487×1,600 pixels

Gingerbread houseThis Old House 2010 Gingerbread Contest    Ok, I need to set a goal to do this one#Gingerbread #Ginger #Bread #Christmas #House #Dessert #Tasty #Treat #Holidays" />

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zeeza - 20 augusti 2016 09:17

Vad tiden går.... 10 månader blir han nästa vecka. Jag har börjat jobba och sambon är pappaledig. Det har varit och är en jobbig omställning, iallafall för mig. Samtidigt som jag ska installera mig på nya jobbet med massa papper, barn, regler, förä...

Av zeeza - 23 maj 2016 16:12

Blir galen. Har börjat virka en flodhäst och vad händer nu när jag nästan är klar? Virknålen försvinner!!! Är ganska säker på att den låg i soffan tidigare idag o då måste jag ha flyttat på den, men eftersom jag alltid sitter på samma ställe så kan d...

Av zeeza - 13 maj 2016 08:34

Vi fick lite info från en tandläkare här om dagen, alltså hur vi ska sköta en bebis tänder. Den tandläkaren, hjälp mig. Så fördomsfull och utpekande. Det första hon gör är med en otrevlig ton säger åt en pappa "där får du inte sitta eller behöver ...

Av zeeza - 10 maj 2016 12:48

Att amma offentligt är okey om mamman och barnet trivs med det! Tycker jag iallafall. De allra flesta gånger bryr sig William bara om att få mat, börjar han stirra runt så antingen väntar jag en stund eller tar på en sjal och täcker hans huvud så ...

Av zeeza - 7 maj 2016 10:12


Vi har ett ganska tråkigt stilrent hem...vita väggar svarta möbler, snyggt men tråkigt. Så mitt mål är att piffa upp det Med lite smådetaljer. Älskar secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta där! Så var in i en secondhand butik för at...

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards