Alla inlägg under mars 2012

Av zeeza - 27 mars 2012 20:37

Romantik...vad fan betyder det?

Hur fan kunde jag tro att jag skulle slippa den här skiten?
Samma visa om och om igen. Spel- spel-mat-spel-film-spel-sova.

Inte ens gå och lägga sig en timme tidigare för att ligga och mysa

med mig kan du kosta på dig. Det är bara spel.

Wow.."Nej usch! Det är så tråkigt! Fattar inte hur man kan sitta och spela det,

det är ju bara samma sak som händer"

Och fan ja, jag trodde på dig. Men nu sitter jag här, precis samma som i mitt

förra förhållande. Helt ensam. Så nära varandra, men ändå mer ensam än någonsin.

Varje timme saknar jag att få vara i din famn, tänk om man kunde få känna samma sak?

Men nej..spel..spel..spel.

Börja bli så less på den här skiten. När ska du förstå? Vad ska jag säga för att få dig att

fatta att jag vill inte ha det såhär? Visst så ska du få ha dina intressen...men måste man

sitta från det man kommer hem till midnatt för det?

Och du som är så 'sjuk'. Kan inte göra någonting..inte ens ändra tiden på klockan för du har

så ont i halsen..men sitta och prata på skype och spela det går bra. Och huvudvärk, feber och

allt du har..men spela det går bra?

Varför är det så med alla killar, de kan inte lyfta ett finger när de är sjuka, för då dör de, men spela

det går bra?

Ska det vara så svårt att bara vara ifrån spel en hel dag, ligga och mysa, äta god mat och ha

det mysigt och kanske kolla på en film vi båda vill se, eller vara lite extra fin och låta mig välja.

Sen gå och lägga sig lite tidigare för att mysa ihop. Istället för att jag går och lägger mig en-två timmar före dig och vaknar av att du 'försöker' smyga in i rummet...


För sjuk och trött för det här..

 

Av zeeza - 26 mars 2012 16:11

Så nu kommer bilder från teneriffa!

       


 'utsikten' från hotellet. Taget tidigt på morgonen. Lite tråkigt att man hade vägg och buskar runt om, annars hade man sett berget och vulkanen mycket bättre.

                





Späckhuggare...så coola! 


           


Solbrännan man fick typ tredje dagen..inte så snyggt haha


 

Av zeeza - 22 mars 2012 21:18

Överlevde en dag på praktiken trotts gårddagens natt (kan man säga så??)

Innan jag hade somnat helt så vaknade jag flera gånger av att jag skrek massa saker,

'snälla' skrek jag en gång kommer jag ihåg och senare 'nej nej'. Och så vaknade jag och

hade panik och visste inte vart jag var. Jag kände igen rummet, suddigt som fan var det

men jag såg garderoben och jag visste att det var våran men ändå så inte. Jag trodde jag

hamnat någon helt annanstans. Men men somnade sen iallafall och tror jag sov hela natten.

Vaknade kl 6 så det var bara att gå upp och sen vid åtta vandra iväg till förskolan jag gör

min praktik på. Där hade vi utedag, hela dagen. Var sjuk trött och ännu tröttare när jag kom hem.

Somnade ett tag i soffan och åkte sedan till svärmor för att äta våfflor, gott var det!


Men nu vill jag bara sova.


Helst hade jag velat att du tagit mig i handen, gått med mig till sovrummet.
Smekt av mina kläder och kysst mig. Lagt mig i sängen och få låta mig vila i dina
armar. Du skulle dra dina fingrar genom mitt hår, smeka min kind och mina armar och säga
att för alltid kommer jag att vara din som du kommer att vara min, Inget kan skilja oss åt.


Men ibland, tror jag att jag hoppas och drömmer för mycket, jag blir bara besviken

Men jag älskar dig  

 


Av zeeza - 21 mars 2012 19:31

Tankar. En del är härliga, en del mindre härliga. Ibland reder de upp saker

men så ibland förvirrar de bara en mer. Ibland är det lätt och ibland är det tungt och jobbigt.

Men just nu så jag blir bara yr, för jag vet inte riktigt om jag tänker eller inte.

Jag tänker och tänker men det blir aldrig på något vettigt och alltid vid fel tillfällen.

Fokuserar på fel saker helt enkelt.

Kanske bara är för trött. Tankegångarna fungerar inte riktigt.

Det känns som att jag tänker tankar som inte finns. Det är där men typ osynligt. 

Oförklarigt, helt enkelt.


Vill bara lägga mig i din famn och få känna hur du smeker mitt hår, min kropp.

Säga; 'gråt om du behöver, det är okey, jag finns här, jag håller om dig, så länge du vill'.

Inte behöva förklara något, få göra det utan en speciell anledning.


Flera gånger har jag börjat gråta utan riktigt speciell anledning, eller kanske finns det en men då

vet jag inte vad det är. Men ibland vill bara bara bli omhållen och gråta, fast det inte är något

speciellt eller fast jag kanske inte riktigt vet vad det är. Det finns faktiskt såna gånger, men jag

har en stark känsla att du inte tror mig, det är som att jag måste ha något att gråta för, vilket

får mig att känna mig dålig. Lite upprörd.


 

Av zeeza - 21 mars 2012 19:05

Så äntligen är man hemkommen från resan som gick till teneriffa med fästmannen min <3.

Skönt att komma hem!

Har tyvärr inga bilder att visa upp just nu då jag inte ha min egna dator att lägga in bilderna

på. Men de kommer efter helgen!!

Har haft det underbart! Stod på internet att vi skulle ha ca 17grader alla dagar men en dag

hade vi 34grader! Och annars har det legat på 19-26.

Blev ett besök på zoo och kolla späckhuggare, inte alls så läskiga som jag föreställt mig, men

då var jag ju inte direkt så nära heller.

Akvarium är jag fortfarande rädd för, men det funkade.

Vi var på ett vattenland och badade och åkte vattenrutchkanor.

En rutchkana åkte man i såna där ringar och den åkte igenom ett akvarium fullt med hajar, hur

coolt som helst. Men akvariumet var stort och det gick sjukt långsamt så jag höll på att få panik

iallafall. Men roligt var det!

Visar bilder senare som sagt!

Ha det gött!

 

Av zeeza - 7 mars 2012 21:18

Onsdag. Fick sluta lite tidigare, eller lite och lite, tre timmar tidigare! Fett skönt!

Imorgon blir det till att packa, tvätta och städa efter praktien.

På fredag blir det till att åka och lämna fanny (katten) till kompisen som ska vara katt

vakt. Helt sjukt vad jag kommer sakna den lilla missen. 

Men på söndag bär det av mot teneriffa!!!! Ska bli härligt!

Några tips på ställen man ska besöka? Några bra affärer eller så??

Sjukt trött. Ont i halsen också..skulle ju inte vara helt otippat om man blev sjuk på

fredag,lördag eller söndag. 


 

arg

Av zeeza - 4 mars 2012 21:46

Så arg så jag blir frustrerad, vet inte varför!

Är inne på Spingo.se och spelar skissa och gissa där folk fuskar och är uppkäftiga, vilket

gör mig sjukt arg.

Min sambo har i 8 månader sagt att han tycker wow är tråkigt och han aldrig skulle spela

det men gissa vad..ja nu sitter han och spelar....

Här om kvällen när jag gick och la mig så ville han inte göra sällskap för han var inte trött, han

skulle lägga sig kl 24,00. Ok sa jag och gick och la mig, vaknar halv 3 på natten och han sitter

fortfarande och spelar! Blir man arg eller?

Kan inte killar fatta att man kan gå och lägga sig innan kl 23 och kanske ligga och gosa och mysa

ett tag..man behöver inte vara trött!  AAAAH!!

Nu skäller jag på allt och arga för att jag är trött.

Imorgon är det praktik igen, vill inte!!

Det är så tråkigt! Förskola. NEEEEJJJ!! INTE MERA!! ORKAR INTE!!!

det är så trist! och man får inte göra något. Kolla barnen-torka bord-ut och kolla barnen- dra jackan över vantarna- plocka fram mellanmål - gå hem. På 6 timmar!!! Räkna ut själv..DET SUGER!

ARG!

ILSKEN!!

FRUSTRERAD!!!


Får snart panik, jag vet inte vad jag ska göra, det känns som att jag spricker, men lite kärlek och förståelse, nej, sånt verkar ju inte finnas på detta jordklot.

Det kokar i mig.

Alla är svin. 

Ta inte åt er. 

Vissa speciella bara, dom som gör mig irriterrande just nu.

Men ta inte åt er, det är bara tillfälligt.

 

Av zeeza - 2 mars 2012 14:14

Måste fixa färg på väggarna i min walk in closet.

Ska måla men vet inte vilken färg!! Bara en ljus färg tror jag. Enkelt.

Eftersom den inte är så jättestor så blir det bäst med ljusa färger.

Vill skriva något på väggen också men min sambo säger nej. Men

jag ska nog kunna ordna något! hihi.


Aja fick sluta kl 12 idag! Började 8.30 så det var fett skönt!

Nu helg, så underbart!

Ska kolla om jag hinner baka någon cupcake

 

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards