Direktlänk till inlägg 26 mars 2016

Att vara olycklig när man är som lyckligast

Av zeeza - 26 mars 2016 23:12

Allt, nästan allt som jag velat ha har jag fått. En sambo som jag älskar, en lägenhet som jag trivs så bra i och det jag velat ha mest ända sen jag var 16 år, ett barn. En underbar son som jag älskar så galet mycket.
Hur fan kan jag känna mig så olycklig??
jag skulle ha väntat och haft ett jobb först, för hans skull...nej det var en lögn, han skulle må lika bra, vi har allt vi behöver och lite till, det är inte pengar som är det stora problemet här. Problemet är att jag klarar inte av att gå hemma, samma visa varje gång jag varit arbetslös eller haft långt sommarlov, jag blir deppig. Att gå promenader eller mammagruppen osv hjälper inte, det handlar bara om att komma ut någon timme, jag behöver något att göra. Jobba, gå i skolan, ha ett mål. Så nu är jag hemma, fast och fången med en son jag älskar men jag kan inte älska mammalivet. Det börjar ta så hårt på mig, jag hittar småprojekt som får mig att hålla igång tills jag kan göra något större, alltså när han blir äldre. Förhoppningsvis får jag jobba i sommar, sen blir det eventuellt plugga psykologi i höst och sen, sen kan jag jobba på riktigt. Tills dess blir det sticka kläder som ingen kan ha på sig eftersom värmen kommer, inredning, leka och se mitt barn växa upp och lära sig nya saker.
Jag försöker njuta, men det är svårt när man fått för mycket av det.
Ville alltid ha 2-3 barn......nu kan jag inte ens tänka tanken, kan inte ens förstå varför andra väljer att skaffa fler.

Känslostatus; deppig, ångest, dåligt samvete, skam, sorg, tacksam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zeeza - 20 augusti 2016 09:17

Vad tiden går.... 10 månader blir han nästa vecka. Jag har börjat jobba och sambon är pappaledig. Det har varit och är en jobbig omställning, iallafall för mig. Samtidigt som jag ska installera mig på nya jobbet med massa papper, barn, regler, förä...

Av zeeza - 23 maj 2016 16:12

Blir galen. Har börjat virka en flodhäst och vad händer nu när jag nästan är klar? Virknålen försvinner!!! Är ganska säker på att den låg i soffan tidigare idag o då måste jag ha flyttat på den, men eftersom jag alltid sitter på samma ställe så kan d...

Av zeeza - 13 maj 2016 08:34

Vi fick lite info från en tandläkare här om dagen, alltså hur vi ska sköta en bebis tänder. Den tandläkaren, hjälp mig. Så fördomsfull och utpekande. Det första hon gör är med en otrevlig ton säger åt en pappa "där får du inte sitta eller behöver ...

Av zeeza - 10 maj 2016 12:48

Att amma offentligt är okey om mamman och barnet trivs med det! Tycker jag iallafall. De allra flesta gånger bryr sig William bara om att få mat, börjar han stirra runt så antingen väntar jag en stund eller tar på en sjal och täcker hans huvud så ...

Av zeeza - 7 maj 2016 10:12


Vi har ett ganska tråkigt stilrent hem...vita väggar svarta möbler, snyggt men tråkigt. Så mitt mål är att piffa upp det Med lite smådetaljer. Älskar secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta där! Så var in i en secondhand butik för at...

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards