Direktlänk till inlägg 27 april 2016

Man blir lyckligare av att ha barn..

Av zeeza - 27 april 2016 14:30

....haha nej säger jag. Absolut inte. Inte i mitt fall iallafall.
Såg ett inlägg på Facebook om folk som fått den kommentaren när de bestämt sig för att inte skaffat barn...därav detta inlägg...
Mitt barn kom med extra kärlek inte lycka, även om han delar med sig av lyckliga stunder men det gjorde mina katter också haha.
Att gå igenom en graviditet och se min kropp förändras tog extremt mycket på mitt psyke. Jag hade precis börjat accepterat och gillat
Min kropp när magen började puta ut och brösten växte..allt jag ville var att pojken skulle komma ut så jag kunde få tillbaka min platta mage och mindre kilo på vågen. Nu gick jag ner allt jag hade gått upp under graviditeten och två kilo extra men har jag fått tillbaka min kropp?? Ingenstans!!! Har fått massa bristningar på magen, massa hud som bara hänger, hängpattar och bristningar på låren. Så nu är den dåliga självkänslan tillbaka och jag känner bara att jag inte kommer kunna visa mig i shorts eller bikini i sommar som jag hade sett framemot.
Få se nu vad mer...ständigt arbete och de gånger barnet sover eller är nöjd och klarar sig så har du ständigt jour och måste vara redo för arbete...DYGNET RUNT. Så nej det blir inte så mycket sammanhängande sömn heller.

Lyckliga stunder finns absolut. Hans leende när han upptäcker saker, hans leende när han får syn på mig, hans morgon leende, att se honom sitta och pilla på sina leksaker och vara helt inne i sin värld, se han kräla över golvet som han precis lärt sig, se han gunga med hela kroppen när han är exalterad, när han vänder sig och gosar ner huvudet på min axel/bröst...det finns massor av lyckliga stunder.
Det är ett extremt tufft jobb, en del älskar och trivs bra med det andra inte...jag trivs för det mesta men ibland vill man spola fram tiden 25 år så allt är gjort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zeeza - 20 augusti 2016 09:17

Vad tiden går.... 10 månader blir han nästa vecka. Jag har börjat jobba och sambon är pappaledig. Det har varit och är en jobbig omställning, iallafall för mig. Samtidigt som jag ska installera mig på nya jobbet med massa papper, barn, regler, förä...

Av zeeza - 23 maj 2016 16:12

Blir galen. Har börjat virka en flodhäst och vad händer nu när jag nästan är klar? Virknålen försvinner!!! Är ganska säker på att den låg i soffan tidigare idag o då måste jag ha flyttat på den, men eftersom jag alltid sitter på samma ställe så kan d...

Av zeeza - 13 maj 2016 08:34

Vi fick lite info från en tandläkare här om dagen, alltså hur vi ska sköta en bebis tänder. Den tandläkaren, hjälp mig. Så fördomsfull och utpekande. Det första hon gör är med en otrevlig ton säger åt en pappa "där får du inte sitta eller behöver ...

Av zeeza - 10 maj 2016 12:48

Att amma offentligt är okey om mamman och barnet trivs med det! Tycker jag iallafall. De allra flesta gånger bryr sig William bara om att få mat, börjar han stirra runt så antingen väntar jag en stund eller tar på en sjal och täcker hans huvud så ...

Av zeeza - 7 maj 2016 10:12


Vi har ett ganska tråkigt stilrent hem...vita väggar svarta möbler, snyggt men tråkigt. Så mitt mål är att piffa upp det Med lite smådetaljer. Älskar secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta där! Så var in i en secondhand butik för at...

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards