Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

När man har egenskaper som inte passar ihop

Av zeeza - 16 juni 2013 00:27

Jag känner mig oftast lite trasig.
Som ett pussel...eller kanske tre olika pussel där alla bitar har blandats ihop.
Det tar tid och tålamod att rensa ur fel bitar och leta reda på de rätta och sedan
ännu mera tid och tålamod för att kunna bygga ihop allt för att få se bilden.

Saker som stannar upp arbetet är människor runt om mig som inte förstår. 

Jag försöker förklara men det verkar inte vara någon som bryr sig eller så förstår de bara
inte.

Ibland finns det folk som blandar i nya bitar som inte hör till, detta gör mitt arbete ännu
svårare.

Det verkar aldrig ta slut

 

Det finns saker jag inte förstår också.
Hur vissa saker kan vara så viktiga som egentligen är så obetydligt.

Totalt värdelöst, ändå ska det ta upp så mycket tid.

Jag ger dig tid och förståelse för det men får ingenting tillbaka.
Blir bara nedtrampad och gör fel.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att jag ska synas.
Jag har slutat kämpat om din tid. Jag låter det där obetydliga vinna.
Jag orkar inte mer.

Men jag tror inte att du har märkt det.


Ibland undrar jag om du inte ser hur jag mår eller om du bara slutat bry dig.

Ser du att jag inte orkar med mig själv? Jag orkar inte med mitt humör.
Hur kan man leva med det? Ibland fattar jag inte ens varför jag lämnar sängen på morgonen.
Mitt humör förstör för mig och det förstör för andra.
Jag har fötts med egenskapen Envis och så fick jag inget tålamod. Det är orättvist.
Jobbigt orättvist. 

När något går fel så känner jag mig så värdelös och måste fixa det, men eftersom jag 

inte har något tålamod så blir det fel igen och så bryter jag ihop.



Jag vet inte vad jag ska göra längre

Vet inte hur länge jag orkar

Lås in mig i ett rum med vita väggar

Låt mig få skrika mig tom

Gör mig till någon annan

Någon jag vill vara

Någon med styrka

Någon med mod



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zeeza - 20 augusti 2016 09:17

Vad tiden går.... 10 månader blir han nästa vecka. Jag har börjat jobba och sambon är pappaledig. Det har varit och är en jobbig omställning, iallafall för mig. Samtidigt som jag ska installera mig på nya jobbet med massa papper, barn, regler, förä...

Av zeeza - 23 maj 2016 16:12

Blir galen. Har börjat virka en flodhäst och vad händer nu när jag nästan är klar? Virknålen försvinner!!! Är ganska säker på att den låg i soffan tidigare idag o då måste jag ha flyttat på den, men eftersom jag alltid sitter på samma ställe så kan d...

Av zeeza - 13 maj 2016 08:34

Vi fick lite info från en tandläkare här om dagen, alltså hur vi ska sköta en bebis tänder. Den tandläkaren, hjälp mig. Så fördomsfull och utpekande. Det första hon gör är med en otrevlig ton säger åt en pappa "där får du inte sitta eller behöver ...

Av zeeza - 10 maj 2016 12:48

Att amma offentligt är okey om mamman och barnet trivs med det! Tycker jag iallafall. De allra flesta gånger bryr sig William bara om att få mat, börjar han stirra runt så antingen väntar jag en stund eller tar på en sjal och täcker hans huvud så ...

Av zeeza - 7 maj 2016 10:12


Vi har ett ganska tråkigt stilrent hem...vita väggar svarta möbler, snyggt men tråkigt. Så mitt mål är att piffa upp det Med lite smådetaljer. Älskar secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta där! Så var in i en secondhand butik för at...

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards