Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Liseberg och ullared!

Av zeeza - 8 juli 2013 18:17

Så igår kväll kom jag hem från göteborg och södra sverige.

Började lördagen med liseberg.
Superkul! 
Jag är inte höjdrädd, men jag har aldrig vågat åkt atmosfear.
Jag gillar inte frittfall, tror det är för spänningen, jag blir så nervös

för man vet aldrig när det släpper och vägen upp är så lång! Men är absolut

inte höjdrädd.
Men men, jag trampa in i kön med min kusin och min lillasyster och först var jag

nervös och funderade på att göra en walk-in-shame, gå ut från kön.
Men så började vi snacka om något som måste varit sjukt intressant för helt plötsligt

var det våran tur att visa upp åkbanden! Sen när vi satte oss kom paniken...

Började lite halvt hyperventilera mycket fnitter och behövde verkligen ta paus mitt i meningarna.

Ja och så lite smågap om "Vad gör jag här upp?"

Men sen när det väl släppte! Wow. Först fick jag inte ut ett ljud men sen skrattade jag hela vägen ner.

Sen börja jag skaka som jag vet inte vad.

Men kul var det och jag är så nöjd över att jag åkte!

Sen på söndagen åkte vi till Ullared.

Köpte mest bra att ha saker och ändå gick det på 1300 kr.

Men fick en kaffebryggare, en tröja, min sambo köpte shorts, nya sängkläder, godis,

disktrasor, spel till lillebror, mina vänner bok, pennor och pet shops till min lillasyster, tofsar

och massa annat som behövs i hemmet. Dock inga inredningssaker, inte tyvärr inte det jag

ville ha riktigt.

De hade mycket billigt och jag hade kunnat köpt mycket mera om jag visste vad jag skulle göra av alla saker.
De hade 1000-bitars pussel, snygga för 50-60 kr

2000-bitar för 90kr! Men eftersom jag har två katter var det inte ens någon idé att köpa något pussel, har inte heller någon plats att bygga på..

Sällskapspelen hade väl också bra priser, köpte ett starwars operation spel till min lillebror för 50kr.

Marabou choklad kaka-stor 10kr

Aladdinask 25kr

tre 33cl cola 12kr

ramlösa/loka 0,5l 6kr

massa olika påslakan för 99kr 

Och!!! Vi träffade Ola-conny! Det trodde jag aldrig.

Visst inspelning pågick men jag trodde att man skulle få se honom.

Många säger att man måste gå minst två dagar..vi var där vid nio och gick ut vid 13-14 tiden och det var inte alls mycket folk! 

Sen måste jag säga att maten, woow så sjukt god!

Tog kycklingspett med potatisklyftor och det var nog den godaste potatisen jag har ätit.

Så jo jag är positivt överraskad och kommer att åka dit igen.

Så ska ni iväg på semester skulle jag rekommendera att åka dit. Gör något mer, typ som liseberg eller universeum och gå sedan på ullared.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zeeza - 20 augusti 2016 09:17

Vad tiden går.... 10 månader blir han nästa vecka. Jag har börjat jobba och sambon är pappaledig. Det har varit och är en jobbig omställning, iallafall för mig. Samtidigt som jag ska installera mig på nya jobbet med massa papper, barn, regler, förä...

Av zeeza - 23 maj 2016 16:12

Blir galen. Har börjat virka en flodhäst och vad händer nu när jag nästan är klar? Virknålen försvinner!!! Är ganska säker på att den låg i soffan tidigare idag o då måste jag ha flyttat på den, men eftersom jag alltid sitter på samma ställe så kan d...

Av zeeza - 13 maj 2016 08:34

Vi fick lite info från en tandläkare här om dagen, alltså hur vi ska sköta en bebis tänder. Den tandläkaren, hjälp mig. Så fördomsfull och utpekande. Det första hon gör är med en otrevlig ton säger åt en pappa "där får du inte sitta eller behöver ...

Av zeeza - 10 maj 2016 12:48

Att amma offentligt är okey om mamman och barnet trivs med det! Tycker jag iallafall. De allra flesta gånger bryr sig William bara om att få mat, börjar han stirra runt så antingen väntar jag en stund eller tar på en sjal och täcker hans huvud så ...

Av zeeza - 7 maj 2016 10:12


Vi har ett ganska tråkigt stilrent hem...vita väggar svarta möbler, snyggt men tråkigt. Så mitt mål är att piffa upp det Med lite smådetaljer. Älskar secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta där! Så var in i en secondhand butik för at...

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards