Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Panik, Hatar detta.

Av zeeza - 15 juli 2013 17:07

Lever fortfarande i panik.

Min familj åkte på husvagnsemester till ullared. Ville så gärna följa med men orkar inte bo i tält i

fem dagar. Nu ångrar jag mig lite. Jag vill också till gekås, igen! Handlade ju bara bra-att-ha-saker

sist. Okey, ångar mig MASSOR! Jag vet exakt hur jävla roligt dom kommer att ha där nere!
Hade iallafall tänkt ta en bussresa dit i höst någongång om jag har pengar så jag får handla julklappar och saker till mig.

Min sambo berättade för mig att han och hans kompis har planerat en liten överraskning till mig och hans flickvän. Detta visade sig vara en resa till Grekland, dock är inget bokat och klart än, de ska boka senare. 

Nu börjar jag känna panik över detta. Jag hatar min kropp, jag hatar ännu mera att jag inte verkar kunna göra något åt det. 

Jag gymmade i några månader, inget hände. Nu har jag inte gymmat på 2 månader och har gått ner lite i vikt,men inget som syns! och har minst 5 kg till jag vill gå ner. Jag lovar mig själv att nu ska jag börja promenera, MEN VA FAN HÄNDER INGENTING FÖR?!?!?! Varför sitter jag bara här och ugglar och mår dåligt?! Varför?! Jag får sådan panik så det bara kryper i armarna på mig, jag får svårt att andas och mina tankar går i 180km/h.

Jag känner mig så sjukt ledsen och vill bara gråta men det kommer inga tårar hur mycket jag än försöker!

Det som är det värsta är att om vi nu åker till grekland och min kompis följer med...så hon är alltid så brun och smal och jag är helt tvärtom! Jag blir aldrig brun! Hur mycket jag än smöjer in mig eller inte smörjer in mig, ligger och steker eller ligger inte och steker! 

Jag brukar inte bry mig om hur jag ser ut, men går man brevid någon som ser så mycket bättre ut så vill man bara sätta den där jävla papperspåsen på huvudet.

Fan ta mig.


Hur fan får man ordning på sina matvanor när man hatar att äta ensam?
Jag äter varken frukost eller lunch. Imorse åt jag marabou till frukost/lunch. Typ tre rader för det var allt som fanns! Det är ju så sjukt illa så jag vet inte vart jag ska ta vägen? 

Men jag hatar att äta ensam, jag vill inte stå och göra mat till bara mig. Vad ska jag laga? 

Hur gör man för att komma igång med motivationen!?


Ska ta mig en promenad snart iallafall och posta brevhelvetet som skulle vara postan för 2 veckor sen. Fy på mig igen.

 
 
A

A

15 juli 2013 20:31

Jobbigt:/
Ha teven igång(eller datorn med radio/film?) så brukar man känna sig mindre ensam:) Mitt problem på det är att jag tenderar att glömma av vad jag faktiskt stoppar i mig å få i mig mer än tänkt, men det kanske är ett plus om du har svårt att få i dig knappt nåt alls?:)

http://zenoptimismnext.bloggplatsen

zeeza

18 juli 2013 11:56

Brukar ha det..har två katter som håller mig sällskap också. Jo har vi godsaker hemma så brukar jag äta det, fast nu förtiden äter jag inte ens det så mycket heller. Så liten fördel är det ju, även om man känner sig helt sliten för att man inte ätit eller druckit på hela dagen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zeeza - 20 augusti 2016 09:17

Vad tiden går.... 10 månader blir han nästa vecka. Jag har börjat jobba och sambon är pappaledig. Det har varit och är en jobbig omställning, iallafall för mig. Samtidigt som jag ska installera mig på nya jobbet med massa papper, barn, regler, förä...

Av zeeza - 23 maj 2016 16:12

Blir galen. Har börjat virka en flodhäst och vad händer nu när jag nästan är klar? Virknålen försvinner!!! Är ganska säker på att den låg i soffan tidigare idag o då måste jag ha flyttat på den, men eftersom jag alltid sitter på samma ställe så kan d...

Av zeeza - 13 maj 2016 08:34

Vi fick lite info från en tandläkare här om dagen, alltså hur vi ska sköta en bebis tänder. Den tandläkaren, hjälp mig. Så fördomsfull och utpekande. Det första hon gör är med en otrevlig ton säger åt en pappa "där får du inte sitta eller behöver ...

Av zeeza - 10 maj 2016 12:48

Att amma offentligt är okey om mamman och barnet trivs med det! Tycker jag iallafall. De allra flesta gånger bryr sig William bara om att få mat, börjar han stirra runt så antingen väntar jag en stund eller tar på en sjal och täcker hans huvud så ...

Av zeeza - 7 maj 2016 10:12


Vi har ett ganska tråkigt stilrent hem...vita väggar svarta möbler, snyggt men tråkigt. Så mitt mål är att piffa upp det Med lite smådetaljer. Älskar secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta där! Så var in i en secondhand butik för at...

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards