Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

För mycket...

Av zeeza - 2 februari 2014 21:18

Jag är en kreativ person.

Väldigt kreativ.
Jag älskar att komma med nya idéer och projekt.
Problemet (?) att jag älskar det lite för mycket..så jag hinner precis börja med det

första projektet och sen har jag kommit på något nytt.
Jag blir även väldigt, taggad (?tror det är rätt ord) inför varje 'projekt' och sitter och ser framemot det så mycket så ibland hinner jag inte ens börja innan jag börjat på något nytt!
Som för någon vecka sen ville jag verkligen sticka sockor, jag satt i evigheter och letade efter ett bra enkelt mönster, jag hittade ett och började, jag hann väl sticka ungefär 2-4 cm på skaftet..nu ligger projektet i bokhyllan och samlar damm.
Istället började jag virka massa afrikanska blommor så jag kunde göra en nalle/hund. Jag har gjort klart huvudet och blommorna till ena örat..och igår började jag på en grytlapp, tänkte virka två delar och sen virka ihop dom så den blir tjock så man inte bränner sig..Ena delen blev klar igår och den andra började jag på idag...men nu sitter jag ändå och letar efter mitt nästa projekt. En baby filt! för jag vill ha en filt till min bebis sen, inte för att jag har någon bebis och inte för att jag kan skaffa någon nu...det tar säkert 1-2 år innan jag har en bebis men ändå så vill jag börja på en filt till den. Egentligen vill jag göra sockor och mössor och såna små söta saker men det är lite väl tidigt.


Hur kan man få en sån bra (jag ser det som bra ändå) egenskap men sen inte få en egenskap som gör att jag gör klart det jag påbörjat också? 


http://www.ravelry.com/

Är iallafall min nya favoritsajt! 
LOVE IT!! 

Massa mönster!! (över 1000 virkade filtar!!)

Så nu sitter jag och bläddrar och bläddrar och bläddrar och tänker "jag kommer iallafall bara virka några varv innan jag tröttnar" Om jag ens hinner börja virka på något, hittar bara nya mönster som jag vill göra istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zeeza - 20 augusti 2016 09:17

Vad tiden går.... 10 månader blir han nästa vecka. Jag har börjat jobba och sambon är pappaledig. Det har varit och är en jobbig omställning, iallafall för mig. Samtidigt som jag ska installera mig på nya jobbet med massa papper, barn, regler, förä...

Av zeeza - 23 maj 2016 16:12

Blir galen. Har börjat virka en flodhäst och vad händer nu när jag nästan är klar? Virknålen försvinner!!! Är ganska säker på att den låg i soffan tidigare idag o då måste jag ha flyttat på den, men eftersom jag alltid sitter på samma ställe så kan d...

Av zeeza - 13 maj 2016 08:34

Vi fick lite info från en tandläkare här om dagen, alltså hur vi ska sköta en bebis tänder. Den tandläkaren, hjälp mig. Så fördomsfull och utpekande. Det första hon gör är med en otrevlig ton säger åt en pappa "där får du inte sitta eller behöver ...

Av zeeza - 10 maj 2016 12:48

Att amma offentligt är okey om mamman och barnet trivs med det! Tycker jag iallafall. De allra flesta gånger bryr sig William bara om att få mat, börjar han stirra runt så antingen väntar jag en stund eller tar på en sjal och täcker hans huvud så ...

Av zeeza - 7 maj 2016 10:12


Vi har ett ganska tråkigt stilrent hem...vita väggar svarta möbler, snyggt men tråkigt. Så mitt mål är att piffa upp det Med lite smådetaljer. Älskar secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta där! Så var in i en secondhand butik för at...

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards