Alla inlägg under december 2015

Av zeeza - 14 december 2015 16:49

Det känns som det blir lite halvt färdigt skrivna inlägg här men jag har en bebis halvsovandes i famnen!
Idag har vi haft en riktig mysdag. Plus att jag hann slå in lite julklappar när han sov en stund.
Han har slutat skrikigt hela kvällarna, kommer väl någon kväll då o då som han är extremt missnöjd, men det är ytterst sällan, han tajmade senaste missnöjet med min migrän, han somnade halv två den natten och jag strax efter.
Jag lyckades baka ett pepparkakshus..gjorde och bakade mallarna Medan han sov, limmade ihop dom två dagar senare när sambon var hemma.
Han blir snart två månader och jag kan fortfarande känna "wow jag har ju ett barn?!" Samtidigt som "shit vad har jag gett mig in på?!" Men så ser jag hur söt och fin han är och tänker på hur mycket man smälter när han ler och jag känner bara att allt ordnar sig!

Har väl brutit ihop lite halvt. Har så länge längtat efter att få tillbaka min kropp ,vilket jag fick direkt, lite extra skin bara, men vill bara kunna klä mig fint ändå går man i rosa mjukisbyxor och ett nedsytt linne och oborstat hår hela dagarna. Men på jul ska jag vara fin med klänning! Tills jag kom på hur opraktiskt det är när man ammar..så hej då klänning. Men en fin tröja ska jag ha....men när har man tid att gå på stan och leta efter det? Det är ju ingen som är hemma och kan gå på stan med mig. Lite svårt att gå med barnvagn och barn o prova kläder..dessutom är de flesta affärer inte byggda för att gå med barnvagn.
När jag väl gått i affärer med min sambo och testat fina tröjor så är det inget som sitter bra! Allt ser förjävligt ut! Blir så arg, jag kommer ju få gå i mina graviditetskläder på julafton iallafall! Då kan jag ju lika gärna fortsätta vara tjock! Hur svårt ska det vara att hitta något bra?!
Utbudet i affärerna är ju inte heller till stor hjälp, hälften av topparna slutar ju under tuttarna, vem vill ens gå med sånt? Inte jag, så fin är inte magen efter man fött barn.
Mental breakdown...ger upp...

Släpper allt och ska fortsätta min mystid med lillkillen

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards