Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Kärlek så svårt, så svårt

Av zeeza - 15 april 2013 07:44

Så..nu har jag blivit stämplad som surig. Jag är tydligen sur dygnet runt.

Jag själv tycker inte att jag är sur hela tiden, oftast så är jag trött, psykiskt.

Min sambo verkar inte förstå att det finns något som heter 'psykiskt trött' så varje

gång jag bara sitter i soffan och är tyst så är jag sur. Då blir han sur på mig och då, då blir jag sur.

Om det nu vore så att jag är sur hela tiden, så måste det ju finnas en anledning bakom detta.


T.ex Mitt i natten..jag är en sån där människa som behöver sova. Lägger jag mig sen blir jag jättestressad och får panik och kan inte sova alls. Så jag vill absolut inte bli väckt av massa onödigheter mitt i natten.

En natt så hade min sambo startat kranen i köket och lät den bara rinna medan han satt och spela.

Så jag vakna och sa "men hallå, varför startar du kranen mitt i natten?"  Jo "för att vattnet kallt, så brukar ju du göra" får man till svar.  "Ja men inte efter kl 1 på natten! Jag vaknar ju"  (är väldigt lättväckt)  Då säger han "du behöver inte bli sur, du är precis som ett spädbarn".

Vem fan kallar sin partner spädbarn? Det gjorde ont att höra. 


Eller senast igår när jag frågade hur han tyckte vårt förhållande var...'bra' säger han kort och gott. Jaha..Ja ibland är det tycker jag. Svarade jag..då säger han "ja väldigt ibland" så då tycker han inte alls att det är bra. Han ljuger ihop något bara för att vi ska 'slippa' prata.

Sen så säger vi några få meningar. Och helt plötsligt "godnatt, jag ska upp nu" 

Kul..här ville vi verkligen lösa problemet. Sen kommer han tillbaka "är du ledsen"..  JA! va tror du?!  Men svarade lite fint "ingen fara, sätt dig och spela du" för jag vet att han inte vill prata. "jag ska inte spela, jag ska bara snacka med han och han"   Ja jo BULLSHIT!! Tror du jag är dum på riktigt? Jag fattar mycket väl att om du snackar med dina 'spelkompisar' så spelar du också.

Blir så arg. Han får spela hur mycket han vill. Det som stör mig är att han väljer att spela än att försöka lösa problemet i vårt förhållande, som att det går att spara till senare utan problem. Fattar han inte att det blir värre? 


Jag vill verkligen att vårt förhållande ska fungera. Jag ger och ger men han varken tar emot eller ger tillbaka. Jag vet inte hur länge jag ska orka. Vad ska jag gör när jag inte ens kan prata med min egen partner om vårt förhållande??

Jag offrade mig för honom och sa att vi kan väl bowla ikväll och käka ute? Tänkte att det är på tiden vi  'dejtar' och gör något bara vi två. Han börjar med "Ja självklart" sen lite senare "ska vi bjuda med dom här två" EHm...nej? Skulle det inte bara vara vi? Det slutar med att vi har hemmakväll och sitter och kollar på en värdelös film. Inte alls kul! När jag som HATAR bowling gör det för hans skulle och jag för första gången i mitt liv känner "ja varför inte, det vore kul med bowling" så tar han inte vara på chansen. Aldrig! Aldrig att han skulle göra så för mig. Han kan inte ens kolla på ett tv program som vara i en timme med mig.


Sorry för långt inlägg..behövde verkligen skriva av mig. Verkar inte ha någon att prata med.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zeeza - 20 augusti 2016 09:17

Vad tiden går.... 10 månader blir han nästa vecka. Jag har börjat jobba och sambon är pappaledig. Det har varit och är en jobbig omställning, iallafall för mig. Samtidigt som jag ska installera mig på nya jobbet med massa papper, barn, regler, förä...

Av zeeza - 23 maj 2016 16:12

Blir galen. Har börjat virka en flodhäst och vad händer nu när jag nästan är klar? Virknålen försvinner!!! Är ganska säker på att den låg i soffan tidigare idag o då måste jag ha flyttat på den, men eftersom jag alltid sitter på samma ställe så kan d...

Av zeeza - 13 maj 2016 08:34

Vi fick lite info från en tandläkare här om dagen, alltså hur vi ska sköta en bebis tänder. Den tandläkaren, hjälp mig. Så fördomsfull och utpekande. Det första hon gör är med en otrevlig ton säger åt en pappa "där får du inte sitta eller behöver ...

Av zeeza - 10 maj 2016 12:48

Att amma offentligt är okey om mamman och barnet trivs med det! Tycker jag iallafall. De allra flesta gånger bryr sig William bara om att få mat, börjar han stirra runt så antingen väntar jag en stund eller tar på en sjal och täcker hans huvud så ...

Av zeeza - 7 maj 2016 10:12


Vi har ett ganska tråkigt stilrent hem...vita väggar svarta möbler, snyggt men tråkigt. Så mitt mål är att piffa upp det Med lite smådetaljer. Älskar secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta där! Så var in i en secondhand butik för at...

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards