Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Det har aldrig varit lätt (del 4)

Av zeeza - 19 april 2012 16:45

Tiderna hos kuratorn var vad jag såg mest fram till vissa gånger.

Hon var väldigt lätt att prata med och det var skönt att prata av sig

hos någon som kunde säga rätt frågor istället för att bara strunta i det

eller fråga onödigt dumma frågor eller 'jag tröstar dig', trös vill man inte alltid ha,

inte hjälp heller utan, hjälp att hjälpa sig själv. Jag ville inte ha hjälp att plocka 

bort nålen, jag ville ha hjälp så jag själv kunde lägga ifrån mig den. Vilket jag kunde

göra efter mina möten med kuratorn.

Men det var några år sen man gör där och redan den gången vi kom överens om att

det här blir sista gången så har jag fått kämpat själv. Vilket jag har klarat bra, förvånatsvärt

bra faktiskt. Om jag får säga det själv.

Jag är dock fullt medveten om att jag vilken dag som helst kan falla tillbaka. 

Och jag tror att, eftersom jag vet om att jag kan få 'återfall' så kommer det inte komma som 

en chock och förstöra mig helt. 

Just nu känns det som att allt är topp, jag är lycklig, fast jag har tråkigt. 

Men så finns det såna dagar då jag vet att jag kan vara så nere och inte något kan göra mig på

bättre humör. Min fästman verkar dock inte alltid förstå att jag har det jobbigt.

Ibland vet jag inte vad som tynger mig, det känns bara som en sten som trycker ner mig och

jag vet inte vad jag ska göra för att få bort den.

Och allt han säger är "men det är klart du vet, säg nu" men nej, jag vet inte.

Jag kan bryta ihop väldigt lätt, eller andra kanske ser det som att jag bryter ihop för minsta

lilla men så är det inte.

Om jag gör något som går helt fel eller någon säger något som jag tar illa upp av så samlar jag

på mig det. Allt. Sen på slutet av dagen, när man fått hört något mindre positivt om sig själv, man

har inte klarat det man skulle och så råkar man t.ex bränna köttbullarna till maten. Då kan jag bryta

ihop. Folket runt om tror att man blir ledsen för att man råka bränna köttbullarna men egentligen så gråter man för att tidigare den dagen blev man totalt dissad men det har man inte berättat.

Dessa uppsamlingar av negativa saker är något jag försöker arbeta med, men det är så svårt. Och

det tar så fruktansvärt på min energi och mitt förhållande. För om han råkar säga något som inte är

menat elakt men det blir fel och låter elakt iallafall och sedan sitter och spelar hela dagen och knappt

rör vid mig så mår jag dåligt. Men jag säger inget först efteråt. Och då går det inte att göra något åt det. 

Men jag ska bättra mig. 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zeeza - 20 augusti 2016 09:17

Vad tiden går.... 10 månader blir han nästa vecka. Jag har börjat jobba och sambon är pappaledig. Det har varit och är en jobbig omställning, iallafall för mig. Samtidigt som jag ska installera mig på nya jobbet med massa papper, barn, regler, förä...

Av zeeza - 23 maj 2016 16:12

Blir galen. Har börjat virka en flodhäst och vad händer nu när jag nästan är klar? Virknålen försvinner!!! Är ganska säker på att den låg i soffan tidigare idag o då måste jag ha flyttat på den, men eftersom jag alltid sitter på samma ställe så kan d...

Av zeeza - 13 maj 2016 08:34

Vi fick lite info från en tandläkare här om dagen, alltså hur vi ska sköta en bebis tänder. Den tandläkaren, hjälp mig. Så fördomsfull och utpekande. Det första hon gör är med en otrevlig ton säger åt en pappa "där får du inte sitta eller behöver ...

Av zeeza - 10 maj 2016 12:48

Att amma offentligt är okey om mamman och barnet trivs med det! Tycker jag iallafall. De allra flesta gånger bryr sig William bara om att få mat, börjar han stirra runt så antingen väntar jag en stund eller tar på en sjal och täcker hans huvud så ...

Av zeeza - 7 maj 2016 10:12


Vi har ett ganska tråkigt stilrent hem...vita väggar svarta möbler, snyggt men tråkigt. Så mitt mål är att piffa upp det Med lite smådetaljer. Älskar secondhand butiker, man vet aldrig vad man kan hitta där! Så var in i en secondhand butik för at...

Presentation


Skriver om det mesta som jag känner att jag vill skriva!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Test


Ovido - Quiz & Flashcards